Α. Έκδοση έντυπου: Προετοιμασία έκδοσης – διόρθωση, σελιδοποίηση – μοντάζ. Εικόνες και χρώμα. Τεχνολογίες εκτύπωσης. Β. Ηλεκτρονική δημοσίευση: Μορφές ηλεκτρονικών εγγράφων. Ψηφιοποίηση. Ηλεκτρονικό βιβλίο. Ηλεκτρονικό επιστημονικό περιοδικό. Γ. HTML5 και CSS: Εισαγωγή στις HTML5 και CSS. Τα νέα elements της HTML5. Advanced selectors της CSS. Media queries - Διάταξη σελίδας
- Διδάσκων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΙΒΑΣ
- Διδάσκων: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΕΡΒΟΣ
Το μάθημα αυτό έχει ως αντικείμενο την Αναπαράσταση και Λογική Παραγωγή Γνώσης (Knoweldge Representation & Deduction), ένα υποκλάδο της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence/ AI), ένα υποκλάδο της Γνωσιακής Επιστήμης (Cognitive Science).
Στο πλαίσιο του μαθήματος θα αναφερθούμε στα εξής:
Αναπαράσταση Γνώσης: Προτασιακός Λογισμός (Propositional Logic)
Αναπαράσταση Γνώσης:Κατηγορικός Λογισμός (Predicate Logic)
Εξαγωγή Γνώσης από Δεδομένα (Data mining). Εφαρμογή στο περιβάλλον WEKA.
Οργάνωση Γνώσης: Ταξινομίες (taxonomies), Δέντρα ορισμού (definition trees), Εγκυκλοπαίδειες (encyclopedias), Οντολογίες (Ontologies)
Οντολογίες¨Σχεδίαση και δημιουργία οντολογίας. Κατηγορίες΄/ Κλάσεις (classes) και αντικείμενα (individuals). Πεδίο ορισμού (Domain) και πεδίο τιμών (Range) κλάσης. Σχέσεις μεταξύ αντικειμένων της ίδιας ή διαφορετικών κλάσεων (object properties). Χαρακτηριστικά αντικειμένων μιας κλάσης (datatype properties). Επιβολή περιορισμών (restrictions) σε πεδία τιμών κλάσεων. Λογική παραγωγή ιεραρχίας κλάσεων. Εξαγωγή γνώσης σε οντολογίες μέσω ερωτημάτων (Γλώσσα SPARQL).
Πρότυπο Περιγραφής Πόρων RDF
- Διδάσκων: ΜΑΡΚΟΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΣ
- Διδάσκων: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ
Στο εργαστήριο του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα εξασκηθούν στα εξής:
Απόδειξη πρότασης στο πλαίσιο του Προτασιακού Λογισμού (Propositional Logic).
Εξαγωγή Γνώσης από Δεδομένα (Data Mining) στο περιβάλλον WEKA
Σχεδίαση και δημιουργία ταξινομίας, δέντρου ορισμού, εγκυκλοπαίδειας και οντολογίας στο περιβάλλον OWL-Protege
Αναλυτική σχεδίαση και δημιουργία οντολογιών με έμφαση στην επιβολή περιορισμών (Restrictions) και τη Λογική παραγωγή (Deduction) ιεραρχιών κλάσεων
Πρότυπο RDF
Εξαγωγή Γνώσης σε περιβάλλον οντολογιών μέσω ερωτημάτων (Γλώσσα SPARQL)
- Διδάσκων: ΜΑΡΚΟΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΣ
- Διδάσκων: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ
- Διδάσκων: ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΕΠΟΝΑΚΗΣ
Βασικά στοιχεία HTML και CSS (συγγραφή κώδικα στο Notepad). Προχωρημένα θέματα HTML και CSS. Διάταξη σελίδας (fixed και liquid layout). Δημιουργία μενού (απλά κατακόρυφα, drop-down). Ανταποκρίσιμος σχεδιασμός - media queries. Δημοσίευση ιστοτόπου στο διαδίκτυο.
- Διδάσκων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΙΒΑΣ
- Διδάσκων: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΕΡΒΟΣ
- Διδάσκων: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
1. Ιστορία της γραφής: Ορισμοί - συστήματα κωδικοποίησης της πληροφορίας - τύποι γραφής - εξέλιξη - υποστρώματα γραφής - μέσα γραφής. 2. Ιστορία της τυπογραφίας 3. Τεχνολογίες τηλεπικοινωνίας 4. Σύγχρονα μέσα αποθήκευσης της πληροφορίας: Φωτογραφία - κινηματογράφος - δίσκος - μαγνητική ταινία 5. Ιστορία των υπολογιστικών μηχανών και των ηλεκτρονικών υπολογιστών 6. Ψηφιακά μέσα αποθήκευσης 7. Ψηφιοποίηση - Ψηφιακό περιεχόμενο 8. Τρόποι προστασίας της πληροφορίας - Πνευματικά δικαιώματα
- Διδάσκων: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
- Διδάσκων: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιαστούν οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, καθώς και ειδικών θεμάτων Μάρκετινγκ για μονάδες πληροφόρησης (branding, social media marketing, advocacy & outreach). Παράλληλα, γίνεται μια εισαγωγή στην επιστήμη της επικοινωνίας και της εφαρμογής της για την προώθηση των υπηρεσιών των μονάδων πληροφόρησης.
- Διδάσκων: ΕΥΤΥΧΙΑ ΒΡΑΪΜΑΚΗ
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές την έννοια της χρήσης και χρησιμότητας της οργάνωσης της γνώσης με την αξιοποίηση των μεθόδων παραγωγής και διαχείρισης μεταδεδομένων. Η παραγωγή μεταδεδομένων στηρίζεται στη χρήση σχετικών προτύπων και η εφαρμογή τους αντλεί από τις βασικές αρχές της τεκμηρίωσης. Οι αρχές της τεκμηρίωσης αποτελούν κεντρικό αντικείμενο του μαθήματος προκειμένου να γίνει κατανοητή η χρήση και η επέκταση των προτύπων. Αντικείμενο του μαθήματος αποτελούν επίσης οι μέθοδοι αποτύπωσης και παραγωγής μεταδεδομένων πληροφοριών ανεξαρτήτως μορφής, (έντυπης και μη,έργων πολιτισμού, τέχνης, κλπ.). Το μάθημα περιλαμβάνει τη δημιουργία ειδικών προφίλ μεταδεδομένων μέσα στο πλαίσιο των προτύπων για την εξυπηρέτηση όλων των ιδιαιτεροτήτων των συλλογών. Εξετάζονται και υλοποιούνται αντίστοιχες εφαρμογές. Μέρος του μαθήματος αποτελεί η "ιστορία των μεταδεδομένων" και η πληροφοριακή τους αξία καθώς και η δεοντολογία παραγωγής και διαχείρισης μεταδεδομένων. |
---|
- Διδάσκων: ΦΑΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
- Διδάσκων: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ
- Διδάσκων: ΔΑΦΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ-ΜΑΝΕΣΗ
- Διδάσκων: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΡΑΤΤΗΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές την έννοια της χρήσης και χρησιμότητας της οργάνωσης της γνώσης με την αξιοποίηση των μεθόδων παραγωγής και διαχείρισης μεταδεδομένων. Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος επικεντρώνεται στην παραγωγή μεταδεδομένων με βάση υπάρχοντα πρότυπα και στην κατανόηση της παραγωγής μεταδεδομένων αποθετηρίων και ψηφιακών αρχειακών και μουσειακών συλλογών. |
---|
- Διδάσκων: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΒΑΖΑΙΟΥ
- Διδάσκων: ΦΑΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
- Διδάσκων: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ
- Διδάσκων: ΔΑΦΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ-ΜΑΝΕΣΗ
- Διδάσκων: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΡΑΤΤΗΣ
"ΟΧΙ άλλο διάβασμα!" Τι μας κάνει να αγαπάμε/μισούμε, απογεύγουμε/επιδιώκουμε το διάβασμα; Ποιες είναι οι ιστορικές, κοινωνιολογικές, αλλά και ψυχολογικές-προσωπικές δομές της ανάγνωσης; Μήπως τελικά φταίει κάτι άλλο; Το μάθημα προσφέρει μία πολύπλευρη εξέταση της ψυχολογίας της ανάγνωσης, ως μία ευκαιρία για προσωπική ανάπτυξη και αυτογνωσία.
- Διδάσκων: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
- Διδάσκων: ΦΑΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Το μάθημα επιχειρεί να προσεγγίσει σταθμούς της νεότερης και σύγχρονης Ευρωπαϊκής πολιτικής ιστορίας και διπλωματίας με επισκόπηση των κυριότερων εξελίξεων και μεταβολών που έλαβαν χώρα στο διεθνές σύστημα από τα τέλη του 15ου αιώνα έως τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου καθώς και τη μεταψυχροπολεμική εποχή ως τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Μέσω της μελέτης πλούσιου υλικού (συμπεριλαμβανομένου και πρωτότυπου αρχειακού υλικού), το μάθημα εξετάζει παράλληλα την ανάδυση εθνικών, ιδεολογικών και κοινωνικών κινημάτων, τις διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας των ευρωπαϊκών κρατών στο διεθνές σύστημα, καθώς και τις μεταξύ τους ισορροπίες και αντιπαραθέσεις που οδήγησαν στους δύο Παγκοσμίους Πολέμους, την ψυχροπολεμική περίοδο και την πορεία προς την ευρωπαϊκή ενοποίηση.
- Διδάσκων: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΑΚΡΗΣ
- Διδάσκων: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ