Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές στις θεωρίες, τις έννοιες και το πλαίσιο του μάνατζμεντ και πως αυτά οδηγούν στην αποτελεσματική διοίκηση των σύγχρονων οργανισμών. Κεντρικό πλαίσιο προσέγγισης είναι οι τέσσερις βασικές λειτουργίες του μάνατζεμντ, ο προγραμματισμός, η οργάνωση, η ηγεσία και ο έλεγχος, οι οποίες εξετάζονται σε τρία επίπεδα: το ατομικό, το ομαδικό και το οργανωσιακό.
- Διδάσκων: ΕΥΤΥΧΙΑ ΒΡΑΪΜΑΚΗ
Στόχος του μαθήματος Δίκτυα Υπολογιστών είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές έννοιες και λειτουργίες των τηλεπικοινωνιών, των τοπικών δικτύων, καθώς και του Διαδικτύου. Επιπλέον, οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μια εισαγωγή στην HTML και στην γλώσσα δικτυακού προγραμματισμού PHP, καθώς και να συνεχίσουν την ανάπτυξη ενδεικτικών εφαρμογών σε JAVA. |
---|
- Διδάσκων: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΥΗΣ
- Διδάσκων: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
- Διδάσκων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΡΙΠΕΡΙΝΑ
Στόχος του εργαστηρίου "Δίκτυα Υπολογιστών" είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές έννοιες των δικτύων (αρχιτεκτονική, πρωτόκολα, υπηρεσίες, ασφάλεια κτλ.) και τη σημασία της τεκμηρίωσης τους. Επιπλέον, παρουσιάζεται η γλώσσα επισημειώσης HTML5, με έμφαση στα σημασιολογικά στοιχεία της, και με σκοπό τη δημιουργία συντακτικά ορθού περιεχομένου προσβάσιμου από όλους.
- Διδάσκων: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΥΗΣ
- Διδάσκων: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
- Διδάσκων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΡΙΠΕΡΙΝΑ
Το μάθημα Πολιτική και υπηρεσίες πληροφόρησης εξετάζει τις πολιτικές πληροφόρησης διαφόρων οργανισμών πληροφόρησης (βιβλιοθηκών, αρχείων, μουσείων, κέντρων τεκμηρίωσης, πολιτιστικών οργανισμών κλπ) σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Αναλύει τα νομικά, ηθικά, πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα που σχετίζονται με τη χρήση και διαχείριση πληροφοριών σε οργανισμούς πληροφόρησης. Το δεύτερο σκέλος του μαθήματος αφορά στις υπηρεσίες πληροφόρησης των πληροφοριακών οργανισμών, κάνοντας μια επισκόπηση της εφαρμογής τους σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και εξετάζοντας την ιστορική εξέλιξή τους και τη διασύνδεσή τους με τις τεχνολογικές εξελίξεις. Εξετάζει επίσης τον ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με την προβολή, διάχυση και βελτίωση των υπηρεσιών πληροφόρησης των βιβλιοθηκών, αρχείων και μουσείων. Τέλος, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη διασύνδεση αλληλεπίδραση των πολιτικών και υπηρεσιών πληροφόρησης σε πληροφοριακούς οργανισμούς.
- Διδάσκων: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
Το μάθημα Ιστορία βιβλίου και βιβλιοθηκών εστιάζει στους όρους και στα εννοιολογικά εργαλεία με τα οποία αποτιμάται η εξέλιξη του βιβλίου και των βιβλιοθηκών, τόσο στο εγχώριο ιστορικό-πολιτισμικό τοπίο, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι διδακτικές συναντήσεις θα επιμείνουν σε μια παράλληλη εξέταση των διεθνών εξελίξεων με την ελληνική πολιτισμική πραγματικότητα, σχολιάζοντας τα ενδιάμεσα στάδια διαμόρφωσης της εκδοτικής κίνησης και του ρόλου των βιβλιοθηκών στον ελλαδικό χώρο ανά εποχή, σε άμεση σύνδεση με τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες.
- Διδάσκων: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με έννοιες που σχετίζονται με τη δημιουργία σημείων πρόσβασης και καθιερώσεων για τις εγγραφές που δημιουργούν βάσει προτύπων που σχετίζονται με την οργάνωση των βιβλιογραφικών πληροφοριών (π.χ. AACR2, ISBDs, MARC κλπ.).
- Διδάσκων: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ
Στόχος του εργαστηρίου είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τα πρότυπα κωδικοποίησης πληροφοριών. Περιλαμβάνει εξάσκηση στο Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Βιβλιοθήκης (ILS) Koha και στη διάταξη δεδομένων MARC21. |
---|
- Διδάσκων: ΦΩΤΕΙΝΗ ΕΥΘΥΜΙΟΥ
- Διδάσκων: ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΤΣΙΡΑ