Σκοπός του μαθήματος είναι η μετάδοση γνώσεων και η καλλιέργεια δεξιοτήτων στο πεδίο της γεωγραφικής πληροφόρησης. Στους ειδικότερους στόχους του μαθήματος εντάσσεται η εξοικείωση με ζητήματα:

-κατανόησης και αναπαράστασης των στοιχείων της γεωγραφικής πραγματικότητας

μοντέλων και δομών γεωχωρικών δεδομένων

-διαχείρισης και επεξεργασίας γεωχωρικών δεδομένων

-επεξεργασίας και ανάλυσης των γεωχωρικών δεδομένων για την δημιουργία γεωγραφικής πληροφορίας/πληροφόρησης

-χαρτογραφικής απόδοσης (οπτικοποίησης) της γεωγραφικής πληροφορίας/πληροφόρησης.

-οργάνωσης και διαχείρισης έργων γεωγραφικής πληροφόρησης

-οργάνωσης και διαχείρισης χαρτογραφικών συλλογών

-αξιολόγησης υπηρεσιών γεωγραφικής πληροφόρησης

Το μάθημα εξετάζει τις θεμελιώδεις αρχές που διέπουν τον ακαδημαϊκό λόγο και επιδιώκει οι σπουδαστές να καλλιεργήσουν, μέσω δομημένων εργαστηριακών ασκήσεων, τις γνωστικές και γλωσσικές δεξιότητες που απαιτείται ένας νέος ερευνητής/σπουδαστής να αναπτύξει για να ανταποκριθεί επαρκώς στις ανάγκες μιας πτυχιακής ή μεταπτυχιακής εργασίας. Στις διδακτικές συναντήσεις οι φοιτητές/τριες θα ασκηθούν μέσω συνθετικών και ανασυνθετικών δραστηριοτήτων στην ιδιαίτερη συντακτική δομή, στο ύφος, στη λογική οργάνωση και γλωσσική έκφραση που απαιτεί η αναλυτική και κριτική σκέψη του επιστημονικού λόγου.

Το μάθημα Πληροφοριακή παιδεία στοχεύει στην ανάπτυξη των ικανοτήτων των φοιτητών να σκέφτονται κριτικά και να είναι σε θέση να κάνουν ισορροπημένες κρίσεις για οποιεσδήποτε πληροφορίες βρίσκουν και χρησιμοποιούν, μετά από τον αντικειμενικό έλεγχο και την επανεξέταση πολλών και διαφορετικών οπτικών. Μέσα από την καλλιέργεια μίας σειράς δεξιοτήτων που αφορούν στην ανάλυση, αναζήτηση, πρόσβαση, αξιολόγηση, ηθική χρήση, δημιουργία και διαμοιρασμό της πληροφορίας, οι φοιτητές θα καταστούν ικανοί να καταλήγουν αλλά και να εκφράζουν ενημερωμένες απόψεις, ώστε να συμμετέχουν ενεργά και με βιώσιμο τρόπο στη σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας και παραγωγής γνώσης. Παράλληλα, θα μπορούν να εφαρμόζουν συνδυαστικά τα επικρατέστερα εκπαιδευτικά μοντέλα και μοντέλα πληροφοριακής παιδείας για να σχεδιάσουν μία δράση Πληροφοριακής Παιδείας. Για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων και αποτελεσμάτων, έμφαση θα δοθεί στη δομημένη και καθοδηγούμενη μάθηση, στην ενεργή συμμετοχή των φοιτητών, μέσα από ομαδική συζήτηση, ερωτήσεις-απαντήσεις, επίλυση ατομικών και ομαδικών ασκήσεων και συγγραφή εργασιών.

 

 

  Επισκόπηση βασικών προβλημάτων και αρχών της πολιτιστικής διαχείρισης αναφορικά με τα μουσεία, τα αρχεία και τις βιβλιοθήκες. Ο ρόλος των πολιτιστικών οργανισμών και των πολιτιστικών βιομηχανιών ως μέσα διάδοσης της πολιτιστικής κληρονομιάς και των πολιτιστικών αγαθών. Εισαγωγή στις σύγχρονες αντιλήψεις για τη διάδοση των πολιτιστικών αγαθών μέσω της χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας.

Αντικείμενο του μαθήματος της «Ιατρικής Πληροφόρησης» είναι οι εξελίξεις, τα χαρακτηριστικά και οι δράσεις που αφορούν στην Ιατρική Βιβλιοθηκονομία και Πληροφόρηση, ο νέος ρόλος, τα σύγχρονα εργαλεία και οι καινοτόμες υπηρεσίες των Βιβλιοθηκών και Κέντρων Πληροφόρησης στις Επιστήμες της ζωής, το επαγγελματικό και επιστημονικό προφίλ του ιατρικού βιβλιοθηκονόμου, τα πρότυπα και οι νέες τεχνολογίες που τα συνοδεύουν. Ακόμα, οι διεθνείς, έγκυρες πληροφοριακές πηγές και οι τρόποι αναζήτησης σε αυτές, τα εργαλεία και οι υπηρεσίες στο αναδυόμενο περιβάλλον του Σημασιολογικού Ιστού, με απώτερο στόχο οι φοιτητές να μπορούν να ανταποκριθούν με ακρίβεια και συνέπεια σε σύνθετα και εξειδικευμένα ερευνητικά ερωτήματα, τόσο από επιστημονικά καταρτισμένους χρήστες, όσο και από το ευρύ κοινό.

Η χρήση της τεχνολογίας από τα σύγχρονα μουσεία αλλάζει την φύση της μουσειακής εμπειρίας. Το μάθημα συνδυάζει, μεταξύ άλλων, τις περιοχές της μουσειολογίας, της τεχνολογίας και του σχεδιασμού για να αναδείξει διαφορετικές πτυχές των ψηφιακών μουσείων.